עיצוב פנים דינמי למראה טבעי: שינוי תפיסתי יוצר קונספט פורץ דרך

תחום ההזרקות כולל טוקסינים, חומרים משתקי שרירים (כדוגמת הבוטוקס), שנועדו לרכך קמטי הבעה בעיקר בשליש העליון של הפנים וחומרי מילוי (מה שמוכר לנו בעיקר כחומצות היאלרוניות). בתחום חומרי המילוי עברנו דרך ארוכה: ממילוי קמטים להחזרת נפח והתוויות ספציפיות כמו לחי, אף, שפתיים וקו לסת לפיסול פנים מתקדם. בפיסול פנים איננו מטפלים באזורים נפרדים ובוודאי שלא רודפים אחר קמטים, תפקידנו לעשות את המטופלת ליפה יותר בהתאם למבנה פניה, ההבעות האישיות שלה וגילה.

"פיסול פנים" זו רפואה אסתטית מותאמת אישית ובכך מניבה תוצאות טבעיות יותר משיטות שקדמו לה, אבל לא מספיק מתקדמת לאור האפשרויות הטיפוליות שקיימות היום. "פסל" זו יצירה סטטית שמתחילה מאפס. פנים, לעומת זאת, הן יצירה דינמית נתונה. לכן, על מנת להגיע היום לתוצאות טבעיות מותאמות אישית, אנו צריכים יותר מסלוגן סקסי שאינו עומד בדרישות המציאות, ומתוך הצורך הזה נולד הקונספט פורץ הדרך של "עיצוב פנים דינמי בחמישה ממדים".

חמשת הממדים כפי שמכירה הפיזיקה הם אורך, רוחב ועומק (הממדים הגאומטריים) אליהם מצטרפים שני הממדים המודרניים של זמן ותנועה.

בתחילת דרכנו מילאנו קמטים והזרקנו חומרי מילוי באמצעות מחט. דקרנו בנקודה אחת ועבדנו בשני ממדים, הקמט הוא בעצם קו.

בהמשך הגיעה התובנה, כי הקמטים אינם סיבת הזדקנות המראה, הם בעצם התוצאה של תהליכי הזדקנות ועל מנת להגיע לתוצאות טבעיות ונכונות יותר באנטי אייג'ינג, יש לטפל בסיבות. כך בעצם הבנו שאחד התהליכים הדומיננטיים בהזדקנות הוא איבוד נפח, הצטמקות הרקמות ונפילה בעקבות כוח הכבידה. לכן התקדמנו לשחזור נפח והרמה, עבודה בשלושה ממדים.. כאשר מטרתנו להגיע לתוצאה איכותית בשלושה ממדים, סימון נקודות הזרקה ושימוש במחט לא יכולים לתת תוצאה מושלמת, כי לא ניתן לעבור מסימון נקודתי בממד אחד לתוצאה של נפח, היינו שלושה ממדים.

השיטה של עיצוב פנים באמצעות הקנולה מבוססת על רעיון תלת הממדיות של עבודה עם חומרי מילוי: במקום לסמן נקודות הזרקה, מסמנים שטח שרוצים לכסות, היינו שני ממדים ומבצעים הזרקה באמצעות קנולה, וכך עוברים מסימון דו ממדי לעבודה בתלת ממד, היינו מתחת לשטח המסומן מייצרים נפח.

עבודה תלת ממדית עם קנולה היא נכונה ומדויקת יותר ומאפשרת לנו לחטב ולהדגיש תווי פנים מחד ומאידך לטשטש צללים שאינם במקומם, אך עדיין חסרה כאן התחשבות בשני ממדים חשובים נוספים: זמן ותנועה.

בכל גיל יש לפנים מראה וצורה אופייניים ואם לא ניקח בחשבון את ציר הזמן,  נצליח אמנם להרים ולמלא אך התוצאות לא תהיינה טבעיות. ממד הזמן מחייב אותנו לקחת בחשבון את הנפח שחסר בפנים בהתאם לגיל, לבחור חומרים בעלי צמיגות/אלסטיות מתאימים למרקם עור המטופלת (ולזמן יש עליו השפעה מכרעת) ולאזור המטופל (פחות נפח ויותר הרמה), להימנע מהזרקת יתר ולהגיע להרמה באמצעים נוספים שאינם הזרקת חומר מילוי.

הממד החמישי הוא ממד התנועה והוא אחד החשובים בפנים שלנו על מנת שניראה טבעיים. הפנים, להבדיל מפסל, נמצאים בתנועה מתמדת. אחד הגורמים החשובים ביותר לשימור המראה הטבעי בעבודה עם נפח זו הקפדה על "יחידות תנועה". דוגמאות בולטות ליחידות תנועה מאתגרות הן השפתיים, שחייבות לנוע באופן טבעי  כאשר אנחנו מדברים ומחייכים, שמירה על חיוך טבעי, הימנעות מיצירת מראה "החתול הרע" פרי עודף נפח בלחיים ועבודה לא נכונה עם בוטוקס.

לצורך שימור הממד החמישי, טבעיות התנועה, אנו צריכים לאבחן נכון את יחידות התנועה, לבחור במדויק את סוג החומר המוזרק שיתאים בתכונותיו לתכונות העור באזור המוזרק ולהקפיד על כמויות נכונות ומדויקות של הנפח המוזרק.